Saaristomeri, Seili - Archipelago Sea, Seili, Finland 2019

Lukittu
Avatar
Pb
Site Admin
Site Admin
Viestit: 2214
Liittynyt: 11 Syys 2009 08:38
14
Paikkakunta: Espoo, Suomi Finland
Viesti:

Saaristomeri, Seili - Archipelago Sea, Seili, Finland 2019

Viesti Kirjoittaja Pb »

Aloita vuoden 2019 keskustelu tästä.
Please begin your 2019 posts here!
Ei minua varten tarvii keittää... :cb:
hese
Registered user
Viestit: 9281
Liittynyt: 04 Syys 2012 20:25
11

Viesti Kirjoittaja hese »

tällainen tällä kertaa :D
Kuva
Kuva
©Turun ammattikorkeakoulu - Turun yliopisto
Untuvikko
Registered user
Viestit: 1112
Liittynyt: 08 Touko 2014 09:58
9

Viesti Kirjoittaja Untuvikko »

Kamera taitaa olla liian alhaalla jotta muninnan seuraaminen oli mahdollista....?
hese
Registered user
Viestit: 9281
Liittynyt: 04 Syys 2012 20:25
11

Viesti Kirjoittaja hese »

Zilli ilmoitti 14.12. näin :
"Uutta kameraa pystytään myös zoomaamaan ja kääntämään 360 astetta.
Uusi kamera on Milesight PRO PTZ Dome 5 MP.
Kuvaa tullaan parantamaan kevään aikana lisää ja kameraa myös nostetaan ylemmäksi."
hese
Registered user
Viestit: 9281
Liittynyt: 04 Syys 2012 20:25
11

Viesti Kirjoittaja hese »

Korppi kävi toivottelemassa Uudet Vuodet :D
Kuva
©Turun ammattikorkeakoulu - Turun yliopisto
Avatar
Kulkuri
Registered user
Viestit: 5738
Liittynyt: 16 Heinä 2013 12:40
10

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Sammunut on yön tähti. Myrskykö vai varotoimenpide?
Mimmu
Registered user
Viestit: 12411
Liittynyt: 24 Syys 2009 20:40
14
Paikkakunta: Oulu, Finland

Viesti Kirjoittaja Mimmu »

Upea sää Seilissä, tosin ei talvinen. Kävin katsomassa vuosien 2010 ja 2011 tammikuun kuvia. Maisema on täysin erilainen.
Kuva
©Turun ammattikorkeakoulu - Turun yliopisto
Pax
Registered user
Viestit: 394
Liittynyt: 24 Helmi 2016 11:27
8

Viesti Kirjoittaja Pax »

Hyvää uutta vuotta 2019 kaikille!

Tuleekohan pesälle mikrofoni?
Avatar
Pb
Site Admin
Site Admin
Viestit: 2214
Liittynyt: 11 Syys 2009 08:38
14
Paikkakunta: Espoo, Suomi Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pb »

Pax kirjoitti: 08 Tammi 2019 14:36 Hyvää uutta vuotta 2019 kaikille!

Tuleekohan pesälle mikrofoni?

Saaristomeren sivuilla on mainittu seuraavaa:
"Seilin sääksipesälle asennettiin joulukuussa uusi sääksikamera. Uuden kameran avulla sääksien pesintää ja saariston maisemia voi siten seurata jatkossa aiempaa tarkemmin. Kameran sisältämän infrapunasalaman myötä pesää voi nyt seurata myös pimeällä. Uuden kameran avulla kameran näkymää voidaan muuttaa myös etänä.

Kameran korkeutta ja asennuskulmaa tullaan vielä parantelemaan alkuvuoden aikana. Myös kuvanlaatua parannetaan entisestään ja livekuvan oheen tullaan lisäämään vielä ääni."

Lähde: Saaristomeri.utu.fi



PS. Uusi sääksikamera on hankittu Suomen Luonnonsuojelun Säätiön Itämerirahaston tuella.
Ei minua varten tarvii keittää... :cb:
Pax
Registered user
Viestit: 394
Liittynyt: 24 Helmi 2016 11:27
8

Viesti Kirjoittaja Pax »

Kiitos Pb!

Kuva

Merivesi lainehtii vielä, ehkä ei enää lahden rannoilla.
Mimmu
Registered user
Viestit: 12411
Liittynyt: 24 Syys 2009 20:40
14
Paikkakunta: Oulu, Finland

Viesti Kirjoittaja Mimmu »

Olettekos huomanneet foorumin kuvapalkkia, jonne on ilmestynyt upea kymmenvuotismerkki. Foorumi lähti käyntiin 23.9.2009 ja rekisteröityneitä harrastajia oli 17 kappaletta 30.9. mennessä, joista aktiivisia kirjoittajia oli n. vajaa puolet. Kotimaisia kamerapesiä oli Seili, josta lähti lentoon 3 poikasta. Ukkonen särki kameran ja vasta rengastuksen aikana kamera korjattiin. Toinen kamerapesä oli Hailuodon pesä, josta lähti lentoon 3 poikasta, mutta KOOn lento päättyi ojaan ja surulliseen lopetukseen sairaalassa jalan takia. Sääksisäätiö ylläpiti Hämeen kameraa ja pesästä on yksi kuva.

Briteistä seurattiin Loch Gartenin sateliitti sääksien, Mallachien ja Rothesin matkaa Afrikkaan
ja Loch of the Lowesin tyhjää pesää ja kuunneltiin hankien muuttoääniä.

Virosta seurattiin Sulevin ja Lindan poikasten pesinnän loppuvaihetta ja pienen pikkukiljukotkan Spotin vaiheita hoidossa. Tietenkin paljon muutakin oli syyskuussa 2009. Näin se aika menee. Kirjoittajia ja seuraajia on paljon ja sivutkin ovat lisääntyneet.

P.S. Unohtui lopuksi olennainen eli kiitokset ylläpitäjä Pb:lle, joka on mahdollistanut tämän foorumin ja yhteiset kokemuksemme kymmenen vuoden ajan. Kaunis Kiitos

Seilin pesä tänä aamuna.
Kuva
© Turun yliopisto& Turku amk
Viimeksi muokannut Mimmu, 11 Tammi 2019 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
marksaa
Global Moderator
Global Moderator
Viestit: 15385
Liittynyt: 11 Helmi 2012 14:21
12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja marksaa »

***
:stars: Sä oot ihan uranuurtaja hienoa
Mimmu, mukava lukea
Mä aloin seurata Seiliä sinä päivänä, ko Helsingin Sanomissa oli livekameran osoite, vuotta en muista.

Tänne luotio.fi kirjauduin myös monia, monia vuosia sitten... sitten tapahtui jotain, miksi putosin pois ja vasta 11.2.12 kirjauduin uudelleen marksaana,
mokkeloin sen kirjautumisen kanssa ja yht`äkkiä olinkin marksaa, joka oli joku salasana. Hyvä minä :roll: .
Se aktiviteetti, joka oli mun edellisessä osallistumisessani on luonnollisesti kadonnut...
On tää hyvä harrastus... kiitos tutoreille
Avatar
Teppana
Registered user
Viestit: 8515
Liittynyt: 02 Loka 2009 10:45
14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Mimmu, huomasin minäkin tuon 10-vuotismerkin :D
Nopeesti on vuodet vierineet ja porukka foorumilla vaihtunut, alkuperäisistä meitä enää muutama aktiivisesti kirjoittelee.
Muistan Hailuodon pesän Koon ja surun sen kohtalosta, Lindan ja Sulevin Virosta ja yhtenä kesänä itkettiin kun Loch Lowesin Marge-mamma käyttäytyi oudosti pesällä, luultiin että menehtyy, mutta selvisi sillon. Itse olin ihan myyty Viron pikkukiljukotka pariskunta Eha ja Kot ja heidän Spot poikasestaan.
Itselleni tapahtunut näinä vuosina paljon ikävää, tänne foorumille on aina ollut lohduttavaa tulla.
Iso kiitos Pb :loveshower:


- Aikainen lintu madon nappaa -
Avatar
Eila
Registered user
Viestit: 9057
Liittynyt: 04 Touko 2013 20:00
10

Viesti Kirjoittaja Eila »

Pitkästä aikaa minäkin piipahdan täällä - onkin hieno lukea muiden muistoja tämän foorumin tiimoilta. :stars:
Itsekin lähdin aikoinaan seuraamaan tällä sivustolla Piretin ja Madisin pesintää Viron sääksenpesällä juuri iltapäivälehden linkin kautta - vähän niinkuin marksaa edellä kertoi. Seurasin Lindaa ja Sulevia kans - ja aluksi vain kirjautumatta . Viitisen vuotta sitten kirjauduin ja olen siinä sitten seurannut enemmän ja vähemmän aktiivisesti foorumin tapahtumia.
Voin sanoa , niinkuin Teppana , että on tapahtunut monenlaista ikävääkin matkan varrella , niinkuin elämässä voi käydä.
Iloa ja surua. :|

Täällä olen oppinut paljon luonnon asioita - aiemmin minulle tuntemattomien petolintujenkin käyttäytymien on ollut opettavaista seurattavaa pesäkameroiden välityksellä. Tuhannet kiitokset siitä mahdollisuudesta !
Ja on hienoa , että täällä voi seurata muutakin luontoa erilaisten linkkien välityksellä.
Osallistun varmaan jatkossakin mahdollisuuksieni mukaan ainakin jonkin verran sivuston tarjonnan seuraamiseen. :chat:

Kiitos Pb:lle ja kaikille tähänastisesta ! Onnea kymmenvuotiaalle ! :flowers:
Uusi vuosi , uudet päivät. Kohta on kevät taas !
Liebe oder Freundschaft ist das Einzige das wächst, wenn man es teilt.
Love or friendship is the only thing that grows up if you share it .
Avatar
Eila
Registered user
Viestit: 9057
Liittynyt: 04 Touko 2013 20:00
10

Viesti Kirjoittaja Eila »

Aurinko katsoo taakseen Seilissä.

Kuva
©Turun ammattikorkeakoulu - Turun yliopisto
Liebe oder Freundschaft ist das Einzige das wächst, wenn man es teilt.
Love or friendship is the only thing that grows up if you share it .
Lukittu