Talvinen merikotkakamera - Winter Feeding Webcam 2009-2010

Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

Tuo on kyllä niin kiinnostavaa seurata, kun linnut ovat nyt lähellä ja niitä on paljon. Olen ollut pitkään räppäämässä noita samoja kuvia, kuin sinulla tuossa Molly. Valtava on ollut siipien suihkina. - Tuo harakankin huuto on tosi mainio. Katson, jos saan jotain näppäyksistäni vielä tänne laitettua. :eagle: :eagle: :help:
Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

Merikotkat ajoivat toisiaan pois apajilta minkä kerkisivät - enemmän kuin itse ennättivät syömään (jossain vaiheessa). Ja toisessa vaiheessa taisivat jo väsähtää, sitten pääsivät muut linnut paremmin syömään.

Kuva Kuva Kuva Kuva.. mutta pitkään oli nuorempien (pienempi kokoisten) kotkien tyytyminen oksalla katseluun.
Avatar
Pb
Site Admin
Site Admin
Viestit: 2214
Liittynyt: 11 Syys 2009 08:38
14
Paikkakunta: Espoo, Suomi Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pb »

Hei Molly & Annie
Aivan upeita kuvia olette saaneet tuolta napattua!
:yess:
Ei minua varten tarvii keittää... :cb:
Avatar
Oma
Registered user
Viestit: 1494
Liittynyt: 30 Syys 2009 18:05
14
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Oma »

Tänään on ollut aivan hullun hauska päivä merikotkametsässä. Katseltavaa on ollut vaikka millä mitalla.Loistavia ja vauhdikkaita kuvia olette ottaneet. Looduskalenderissa myös hienoja kuvia.
Avatar
Control
Registered user
Viestit: 1154
Liittynyt: 27 Syys 2009 22:03
14

Viesti Kirjoittaja Control »

Hurja päivä tosiaan. Oli siellä ainakin 6 merikotkaa, kun kerran oli kuvassa 4 keltanokkaa ja toisessa kuvassa kaksi nokinenää/-pyrstöä.
Tässä todiste viidestä merikotkasta.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7df_u-w-KGU[/youtube] :dance:
Kostoks laitan vielä pari kuvaakin samasta tilanteesta.
Kuva
Kuva
Kuva



Noita tunnistusta helpottavia täpliä pyrstössä alkoi näkymään enemmänkin. Noilla kaikilla kolmella linnulla näkyi täplät, mutta eihän niitä saanut pyllistämään samaan aikaan.
Kuka on Linda? :think:
Kuva
Avatar
Molly
Registered user
Viestit: 5111
Liittynyt: 27 Syys 2009 21:09
14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja Molly »

Upeita kuvia Control :confetti: Sydänpyrstöjä on todellakin useampia, johtuuko huomisesta :happyg: Koskapa ulkonäön perusteella Lindaa on vaikea erottaa, niin miten ois tuossa sekamelskassa luonnetulkinta :think: Linda ei yleensä kohkaa :headroll:
All the birds have flown up and gone; A lonely cloud floats leisurely by. We never tire of looking at each other - Only the mountain and I. -Li Po-
Avatar
Control
Registered user
Viestit: 1154
Liittynyt: 27 Syys 2009 22:03
14

Viesti Kirjoittaja Control »

Linda on kuitenkin selkeä Alfanaaras isolla A:lla, joka hallitsee tuota tilaa ajamalla muut pois ja se vois näkyä myös kohkaamisena. :yesyes:
Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

Panin saman merkille, että pyrstökuvioituja oli monia, MUTTEI yhtä sieviä sydämiä kuin Lindalla? :hearts:

Viisi upeaa kotkaa, Control... kostoksi :snowball: :snowball: :snowball: :snowball: :snowball: :snowball: :smilie_wet_150:
Avatar
Control
Registered user
Viestit: 1154
Liittynyt: 27 Syys 2009 22:03
14

Viesti Kirjoittaja Control »

Nämä pyrstökuviot kiinnostais enemmänkin (toi kuullosti sairaalta :? ), eli periytyykö ne geeneissä vai onko niillä joku muu pointti esim. vain naarailla tai jotain...
Avatar
moko
Registered user
Viestit: 1417
Liittynyt: 28 Syys 2009 15:19
14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja moko »

No tässä on sitten siipikuvio korpilla. Valkoinen sulka?

"... konsa korppi valkeaksi muuttuu..."

Tuo toinen korppi ei ole antamassa ystävänpäivänpusua hiirihaukalle, vaikka siltä näyttää.
Kuva
Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

Jokin aika sitten hallitsivat kaksi hiirihaukkaa Viron "ruokailuareenaa". Vauhtia niilläkin piisaa, hyvä jos kameroineen mukana pysyy.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Toinen sai kuitenkin pahan näköisen nokkaisun korpilta pyrstöönsä. :(
Avatar
Oma
Registered user
Viestit: 1494
Liittynyt: 30 Syys 2009 18:05
14
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Oma »

Hyvää ystävänpäivää merikotkametsään. Mistäs ne haukat siihen ilmestyivät? Minä olen nähnyt vain korppien ison sukukokouksen...
Avatar
Molly
Registered user
Viestit: 5111
Liittynyt: 27 Syys 2009 21:09
14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja Molly »

"Mä ja mun kaverit Ystävänpäivänä 2010" :hearts:

Kuva
All the birds have flown up and gone; A lonely cloud floats leisurely by. We never tire of looking at each other - Only the mountain and I. -Li Po-
Avatar
moko
Registered user
Viestit: 1417
Liittynyt: 28 Syys 2009 15:19
14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja moko »

Tuolla taaemmalla merikotkalla oli tuomisinaan jotakin valkoista, jota se ilmeisesti juuri oli löytänyt. Muovipussi?
Kuva
Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

Ystävänpäivästä lienee ollut kysymys ;) , kun merikotka ja vaihtelevan suuruinen korppijoukko pärjäsivät tällä kertaa melko hyvin yhteisissäkin ruokapöydissä. Merikotkakin oli halukas kokeilemaan muutamaa akrobatiatemppua korppien kanssa.

Kuva

KuvaKorppien sukukokous - johon osallistui ainakin 20 korppia -keskeytti lupaavat yhteisharjoitukset. :happyg:
Lukittu